- Чітке визначення назви досвіду.
В назві матеріалу повинна бути чітко дана основна характеристика досвіду, галузі його застосування, характер розв’язуваної проблеми (управлінська, методична, навчально-виховна).
- Обґрунтування актуальності досвіду.
Подається оцінка сучасного стану проблеми, ціль роботи над проблемою, взаємозв’язок із сучасними науковими дослідженнями; практична значимість досвіду для підвищення якості навчально-виховного процесу в школі.
Обґрунтування актуальності має висвітлювати два основні аспекти:
а). В якій мірі даний досвід допомагає розв’язанню завдань, що стоять перед школою на сучасному етапі;
б). Можливості педагогічного досвіду в усуненні типових загальних недоліків, ускладнень та протиріч масової педагогічної практики.
- Нормативно-правова база
Короткий огляд нормативно-правових документів з даної проблеми.
- Теоретична база досвіду.
Сучасні теоретичні ідеї і положення, які обґрунтовують наукову достовірність досвіду; перелік наукових чи практичних досліджень, на яких ґрунтується досвід, наукові концепції та теорії які використовуються автором.
- Провідна ідея досвіду.
Короткий витяг із нормативного документа чи теорії з проблеми: центральна, головна думка, що витікає з досвіду; виділення головного, найсуттєвішого в діяльності автора досвіду.
- Технологія досвіду.
Містить у собі наступні компоненти:
- узагальнені схеми (моделі) реалізації педагогічних, ідей у системі навчання;
- формулювання гіпотези педагогічного дослідження (прогнозовані шляхи досягнення результату, обґрунтування цінності досвіду);
- постановка цілей і задач досвіду;
- висвітлення системи конкретних педагогічних дій, змісту, форм, прийомів, методів здійснення навчально-виховного процесу.
- Сутність досвіду.
Стислий виклад інформації щодо дослідження проблеми автором досвіду; ілюстративний опис узагальненої моделі реалізації досліджуваної технології: відображення оптимальних форм, методів, прийомів навчально-виховної роботи, технології їх застосування, способів діяльності учителів і учнів.
Опис процедури й послідовності способів педагогічної діяльності; способи включення учнів в навчальну, суспільно-корисну, трудову діяльність тощо.
- Результативність досвіду роботи:
Головний критерій хорошого досвіду – результативність. Робиться висновок про те, якими є результати даної педагогічної діяльності, дається оцінка оптимальності часу, затраченого на досягнення даних результатів (дати оцінку досвіду на основі «Критерію мінімуму часу» (за Ю.К. Бабанським)).
Розкриття досвіду нецікаве, якщо в ньому не показане зростання і розвиток дітей. Демонструється зв’язок одержаних результатів з поставленими цілями, завданнями і способами діяльності педагогів і учнів: необхідно показати, що результати навчально-виховного процесу безпосередньо залежать від даного досвіду (наводяться в динаміці порівняльні дані вихованості, якості знань учнів тощо за період реалізації досвіду).
- Прогнозований результат:
Очікувані результати від процесу практичної реалізації досвіду роботи. Умови і можливості застосування даного досвіду.
Презентація досвіду
Презентація досвіду виконується в програмі Microsoft Power Point, обсяг презентації – до 15 слайдів.
При підготовці презентації необхідно враховувати наступне:
- матеріал слід викладати стисло з максимальною інформативністю тексту, в чіткому порядку, без нагромаджень;
- інформацію необхідно ретельно структурувати;
- важливу інформацію (висновки, визначення, правила тощо) подавати крупним планом, бажано ілюструвати фотографіями, малюнками, схемами;
- другорядну інформацію слід вміщувати внизу сторінки; - для унаочнення інформації бажано використовувати діаграми, схеми тощо;
- графіки, схеми, малюнки, ілюстрації тощо повинні органічно доповнювати текст, мати чітке пояснення;
- рядок має містити 6 – 8 слів, а слайд 6 – 8 рядків;
- загальна кількість слів не повинна перевищувати 50-ти;
- заголовок має містити і великі, і малі літери;
- слайди мають бути не надто яскравими, витримані в одному стилі;
- під кожним слайдом має бути підпис автора.
|